Veel gestelde vragen

Om je nog sneller van dienst te kunnen zijn hebben we een opsomming gemaakt van veelgestelde vragen. In ons dagelijks werk krijgen we vaak dezelfde vragen te horen. Dat geeft natuurlijk helemaal niets. Je moet je ook nooit bezwaard voelen om te vragen! Toch is het soms handig te weten welke vragen er al gesteld zijn. Daarvoor kun je onze lijst met veelgestelde vragen gebruiken. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem contact met ons op.

Op onze Facebook pagina ben je het állereerst op de hoogte van het nieuwste aanbod. Maar wij hebben ook een woningzoekendenlijst en daarvoor kunnen wij jou aanmelden. Vervolgens ontvang je e-mails met ons nieuwste aanbod. Deze e-mail sturen wij vóórdat de woning op Funda komt.

Allereerst is het belangrijk om te weten wat je kan lenen. Hiervoor kan je een afspraak maken bij een erkende hypotheekadviseur. Wij kunnen jou hierin zeker adviseren en in contact brengen met erkende adviseurs. Daarna kun je de woning die je interessant vindt bezichtigen en de dossierstukken doornemen. Je kan jouw interesse uiten door schriftelijk een bod uit te brengen. Wij gaan er dan mee aan de slag en geven jou een terugkoppeling. Als het bod geaccepteerd is en de koopovereenkomst is getekend, gaat de hypotheekadviseur je verder helpen met het proces.

Wegens belangenverstrengeling kunnen wij niet de aankoopmakelaar van onze eigen woningen zijn. Wij verwijzen je graag door naar een aankoopmakelaar waar wij goede ervaringen mee hebben.

Vlak voor de overdracht vindt de eindinspectie plaats. Na deze inspectie vindt de overdracht op het notariskantoor plaats. Nadat de akte van levering getekend is, ontvang je de sleutels van jouw nieuwe huis.

Nadat de koopovereenkomst is getekend wordt de status aangepast.

Bij deze afspraak gaat de verkopend makelaar met de koper(s) en eventueel de verkoper(s) de lijst van zaken nalopen en wordt gecontroleerd of de woning wordt opgeleverd zoals afgesproken. Ook worden de meterstanden opgenomen. Van deze eindinspectie wordt een formulier opgesteld dat door alle partijen wordt ondertekend.

Bij een waardebepaling komt een van onze makelaars bij jou thuis langs om meer te vertellen over hoe wij als makelaarskantoor te werk gaan. Daarnaast krijgt de makelaar zo een goed beeld van de woning om vervolgens een actuele marktwaarde af te kunnen geven. Ook worden tijdens het gesprek diverse strategieën besproken en de meest passende uitgelicht. Het gesprek is geheel oriënterend en ter kennismaking.

Een waardebepaling geeft de actuele marktwaarde van de woning aan, maar kan niet gebruikt worden om een lening af te sluiten. Een taxatie is een officiële waardebepaling waar een uitvoerig rapport van wordt gemaakt. Voor het aanvragen van een nieuwe hypotheek is doorgaans een taxatierapport vereist. Enkel een waardebepaling is niet voldoende.